Pentru România, Republica Moldova reprezintă mult mai mult decât un stat vecin. Aici locuiesc cetățeni români în absoluta lor majoritate. Opt din zece locuitori sunt de etnie română. O treime dintre locuitori dețin dublă cetățenie (română și a Republicii Moldova). R.M. este parte integrantă a istoriei românești, și a politicii românești actuale. Cele mai ample manifestări sunt dedicate revenirii R.M. la patria mamă.
Ultimele sondaje relevă că o largă majoritate a cetățenilor români (trei sferturi dintre ei) consideră că Republica Moldova este, de fapt, Basarabia ocupată de trupele străine de trei ori (1812, 1940 și 1944) și că locul acestei provincii istorice românești este în România.
1. PL se va lansa în campania electorală cu sloganul UNIRII având drept obiectiv alegerea unui parlament unionist proeuropean, astfel ca pe 27 martie 2019, când se vor împlini 101 ani de la Mica Unire să convoace o ședință festivă la Chișinău cu participarea tuturor fracțiunilor din parlamentul României, al președintelui României, și în prezența lor să adopte Declarația de Unire prin care va anunța UE,SUA, ONU că Declarația este pe deplin legitimă, ea respectând întru totul declarația Universală a drepturilor omului;
2. În Declarație se va specifica faptul că Unirea se înfăptuiește după modelul german, iar aflarea R.M. în matca sa românească reclamă un Plan Marshall pentru regiune, așa după cum după cel de-al doilea război mondial SUA a ajutat statele occidentale cu excepția celor aflate sub influența rusească. Aceasta va fi cea de-a doua Declarație pe care R.M. unită o va adresa UE și ONU;
3. Pentru a asigura calmul acestui măreț eveniment, parlamentul îl va demite pe președintele pro-rus Dodon, el fiind unul care promovează secesionismul, fiind pasibil de judecată și detenție pentru trădare de patrie;
4. Imediat după adoptarea Declarației de Unire se va proceda la crearea Ministerului Reîntregirii cu sediul la Chișinău. Ministerul va avea doi miniștri – unul din România și altul din R.M. Ei vor avea statutul de prim vice premieri care posedă la perfecție limbile română, engleză și rusă;
5. Noua majoritate parlamentară va promova candidații săi în alegerile locale astfel ca Unirea să fie popularizată, iar populația să fie informată la modul concret despre avantajele ei;
6. Transnistria va fi declarat teritoriu, ocupat de Kremlin și se va formula în termeni coerenți și ultimativi cererea ca Rusia să-și retragă trupele din stânga Nistrului;
7. Până atunci se vor lua măsuri pentru a asigura independența energetică a R.M. Compania Transgaz, deținuta de statul roman, prin filiala sa din Republica Moldova, Eurotransgaz, va construi conducta Ungheni-Chisinau pe teritoriul Moldovei, în termene restrânse, aceasta fiind prioritate națională. R.M. trebuie să se numere printre beneficiarele gazului romanesc extras din Marea Neagra.
8. R.M trebuie să devină membru plenipotențiar al proiectului Intermarium, care va beneficia de masive investiții americane. Astfel Eurotransgaz va prleua gazele extrase din Marea Neagră, de la ţărm, mai întâi cele care vor fi extrase de Black Sea Oil and Gas, firmă deţinută de gigantul American Carlyle si – prin conducta de tranzit va putea duce gazul de la Marea Neagră în zona de est a Europei, respectiv in Ucraina şi Moldova. Astfel SUA va deveni principal actor în zona Mării Negre, iar România principalul ei aliat, fapt ce va conduce implicit la asigurarea ireversibilității UNIRI;
9. Energia electrică va ajunge în R.M. de la centrala nucleară Cernavodă, din UE grație faptului că în decembrie 2017, R.M. a semnat un acord care, odată dus la final, va reduce semnificativ gradul de dependenţă de energia electrică din Est şi va uni practic ţara cu România şi Uniunea Europeană. În acest sens se va urmări îndeaproape realizarea acordului dintre Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Uniunea Europeană (UE), Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Banca Mondială care vizează crearea unui pachet de finanţare de 270 de milioane de euro, în vederea asigurării interconectării permanente între reţelele electrice din Moldova şi România. Compania Moldelectrica va construi până în 2020 linia electrică de înaltă tensiune de 400 kV între Vulcăneşti şi capitala Chişinău, o staţie electrică de tip back-to-back de 600 MW în Vulcăneşti – necesară pentru a uniformiza diferențele de voltaj intre sistemul romanesc si cel din RM.
10. Distribuția de carburanți nu ridică probleme deoarece această piață este controlată practic de România, dat fiind faptul că în R.M. nu există nicio rafinărie. Edificarea uneia la Giugiulești, acolo unde vor fi edificate două terminale de petrol și gaze lichefiate este obligatorie;
11. Sectorul bancar. Aici se va proceda neîntârziat la introducerea în circulație a leului românesc;
12. Alte sectoare, precum ar fi educația, asistența medicală,industria alimentara, IT și comerț on-line etc, vor fi realizate de ministerele reunite care vor avea în mod obligatoriu un vicepremier din R.M.
13. În munca de lămurire liberalii vor explica un adevăr cert: integrarea economică R.M. în UE e posibilă doar prin Romania. Altă soluție nu există;
14. În același timp, presa va explica, cu subiect și predicat, că apropierea de Rusia nu reprezintă o alternativă reală pentru R.M.; Principalul argument irefutabil este acesta: Uniunea Europeana reprezintă o piața de peste 500 milioane consumatori, cu un PIB nominal de peste 10 ori mai mare si un PIB calculat la paritatea puterii de cumpărare de 5 ori mai mare decât al Rusiei;
15. În ultimele statistici Rusia este depășită de România din punctul de vedere la nivelului PIB nominal. Sancțiunile internaționale, dependenta maximă de exporturile de materii prime brute si de schimbarea periodică a prețurilor acestora au afectat potențialul economiei rusești.
16. Rusia este un stat terorist. Pe lângă șantajul cu furnizarea de gaze si prețul acestora, Rusia a blocat exporturile de fructe, legume sau vinuri provenind din R.M.,în special după semnarea acordului de asociere RM-UE.
17. Grație faptului că am fost susținuți de România, exporturile totale ale R.M. sunt actualmente duble fata de acum 10 ani, iar creșterea economica este de 4-5% . Principalul partener comercial al RM este Romania. Acum un an volumul comerțului cu Romania era de 775 mil.USD, fata de Rusia cu doar 505 mil.USD;
18. Acestea vor fi principalele argumente pentru a-l demite pe Dodon și a scoate în afara legii partidul acestuia. Populației i se va explica faptul că Dodon este cel mai mare rău deoarece a apreciat acordul de asociere a R.M. la Uniunea Europeană drept “o mare greșeala”, „un act de sinucidere”, care va duce la „prăbușirea Moldovei”.
UNIREA ESTE DREPTUL, DAR ȘI OBLIGAȚIA NOASTRĂ
1. Politicienii din cele două state românești susțin că nu e momentul Unirii acum. Dar când va veni acest moment, dacă R.M. este transformată în dictatură de către o clică oligarhică, una care nu are alt scop decât pe acela de a menține bogățiile furate de la popor și de a continua să fure, mințind și ținând poporul în întuneric;
2. Economia României este 4–6 ori mai performantă decât cea a Republicii Moldova. În ultimii trei ani, România este printre primele trei țări din Uniunea Europeană cu cea mai mare creștere economică. În anul 2017, dar și în prima jumătate a anului curent România are cea mai mare rată de creștere economică din Uniunea Europeană, de peste 6%, ocupând şi al treilea loc în lume. R.M. este cea mai săracă și mai coruptă republică din Europa. În plus, ea riscă să fie transformată în dictatură de către regimul Plahotniuc;
3.România beneficiază de o diversitate remarcabilă a geografiei, întrecută în Europa doar de Franța. R.M. nu are ieșire la mare, nu are munți și nu are resurse naturale , nu are rezerve de hidrocarburi sau de metale prețioase. Principala resursă este terenul arabil, de calitate foarte bună.
4.Exporturile R.M. către România cresc de două ori mai rapid decât cele către Federația Rusă. Dacă mâine România ar dispărea din Republica Moldova, aceasta s-ar prăbuși economic, suferind o cădere de peste 20% a PIB-ului nominal și ar conduce la colaps. Astăzi, România are o importanță economică mai mare pentru Chișinău decât gazul rusesc și decât prezența rusească globală pe piața din Republica Moldova.
5.Realitatea politică și modul în care funcționează administrația publică în Republica Moldova sunt foarte departe de îndeplinirea „Criteriilor Copenhaga“, adică cele stipulate în articolul 49 al Tratatului Uniunii Europene. Calitatea de membru se va acorda statelor care au atins următoarele obiective: stabilitatea instituțiilor; garantarea democrației; domnia legii (rule of law); drepturile omului; respectarea și protejarea minorităților; existența unei economii funcționale de piață; capacitatea de a rezista presiunilor de competitivitate din piața unică; capacitatea de a adera la uniunea politică, economică și monetară. Adevărul este că Republica Moldova nu îndeplinește și nici nu are de gând să îndeplinească mai niciunul din „Criteriile Copenhaga. R.M. este un stat capturat de Plahotniuc. Democrația este, practic, inexistentă atâta timp cât statul este condus de un singur om iar primarul ales al capitalei, Dorin Chirtoacă a fost demis ilegal din funcție.
6. Supremația legii este inexistentă într-un stat în care magistrații sunt numiți politic, iar „justiția“ a spălat peste 20 miliarde USD (bani rusești), deși PIB-ul republicii nu atinge nici măcar 7 miliarde USD; Criteriile economice nici măcar nu sunt mimate, economia este captivă în mâna unui grup restrâns de persoane, statul nu poate supraviețui fără ajutor financiar extern;
7. În mod cert Reunirea cu România ar însemna ridicarea gradului de securizare a omului căci R.M. ar fi parte din NATO și din Uniunea Europeană;
8. Principalul accent pe care-l vor pune liberalii în munca lor de explicare a avantajelor Unirii constă în conștientzarea de către populație a acestor adevăruri, de netăgăduit. Populația dintre Purt și Nistru va înțelege că în urna Unirii va beneficia de:
– Pensii la nivelul celor din România;
– Salarii în domeniul public la nivelul din România;
-Acces la fondurile structurale rezervate de Uniunea Europeană pentru România;
– Salarii în mediul privat apropiate ca nivel de cele din România;
– Acces la piața muncii unică europeană;
– Acces al Companiilor dintre Prut și Nistru la o piață mult mai mare decât cea actuală;
– Acces la investiții străine la fel de intens ca cel pentru România;
– Obținerea diferitelor forme de protecție specifice statelor membre ale Uniunii Europene: intrarea depozitelor bancare ale cetățenilor sub incidența garantării de către Banca Centrală Europeană,
– Recunoașterea diplomelor și calificărilor și echivalarea acestora, regularizarea problemelor legate de dreptul de proprietate intelectuală;
– Obținerea autonomiei financiare pentru localități, adică ruperea dependenței de alocațiile subiective ale guvernului central;
– Acces neîngrădit și gratuit la instituții de învățământ performante, mult mai bine cotate în clasamentele internaționale.
Ar putea exista opoziție externă față de actul Unirii? Nu.
Momentul prioritar al Unirii celor două state românești trebuie să înceapă cu:
1. Crearea unui fond de investiții, în valoare de minimum 2% din PIB, pentru o perioadă de minimum 25 ani, destinat atenuării diferențelor de dezvoltare dintre R.M. si Romania;
2. Definirea statutului unității administrativ-teritoriale de bază pentru teritoriul actualei Republici Moldova care va deveni județ, conform legislației românești în vigoare;
Cu cât mai devreme România va începe să investească masiv în Republica Moldova, cu atât mai mici vor fi costurile de acoperit în cazul Reunificării;
– Ministerul Reîntregirii va crea un fond specializat de investiții. În cazul în care va avea loc mobilizarea fără precedent a românilor de pretutindeni și unioniștii ajung masiv în parlament și la guvernare, fondul ar deveni operațional până la sfârșitul primului trimestru al anului 2019 .
Nu există niciun tratat internațional care să împiedice formal proiectul Reunirii României cu R.M.;
– Acordurile de la Helsinki, semnate în 1975, la sfârșitul Conferinței pentru Securitatea și Cooperarea în Europa impune „inviolabilitatea frontierelor“ pe cale militară, nu pe cale politică.
– După 1990, frontierele s-au modificat prin acorduri politice între state. Cele două state germane s-au reunificat în anul 1990, Cehoslovacia s-a scindat în anul 1993 în Republica Cehă și Slovacia, iar Iugoslavia s-a scindat la rândul său atât pe cale politică (Muntenegru, Macedonia), cât și în urma unor ciocniri militare/ războaie (Bosnia-Herțegovina, Croația, Slovenia și, mai ales, Kosovo).
– Federația Rusă nu va privi cu simpatie Reunificarea României și va încerca s-o împiedice sau să o întârzie, dar nu o va face pe cale militară, ci financiară și politică sau chiar apelând la un război informațional.
– Binomul toxic Dodon-Plahotniuc ca marionete rusești trebuie eliminați din circuitul valorilor politice basarabane, ei fiind omuleți verzi ai lui Putin;
– Niciun stat partener din Uniunea Europeană și NATO nu a transmis vreodată explicit și formal o opoziție la Reunirea României cu Republica Moldova;
– Cu cât Unirea se va înfăptui mai repede cu atât va fi mai bine, deoarece România ar putea suporta de una singură costurile acestui proces istoric;