Onorată asistenţă!
În primul rând, vreau să Mulțumesc Ministerului
Transporturilor al României și în mod particular, domnului Ministru Iulian
Matache pentru faptul că prin eforturi comune, am reușit, în timp record, de 22
de zile, să lansăm cursa de tren Chișinău – Iași. Astăzi cetățenii Republicii
Moldova și cetățenii români sunt mult mai aproape unii de alții și toate
acestea au fost posibile datorită unei colaborări, ireproșabile, între două
state membre ale OCEMN.
Transporturilor al României și în mod particular, domnului Ministru Iulian
Matache pentru faptul că prin eforturi comune, am reușit, în timp record, de 22
de zile, să lansăm cursa de tren Chișinău – Iași. Astăzi cetățenii Republicii
Moldova și cetățenii români sunt mult mai aproape unii de alții și toate
acestea au fost posibile datorită unei colaborări, ireproșabile, între două
state membre ale OCEMN.
Acum 23 ani, Republica Moldova, era printre cele 11 state
care au semnat Declarația de la Istanbul, punând bazele Inițiativei de
Cooperare Economică a Mării Negre.
care au semnat Declarația de la Istanbul, punând bazele Inițiativei de
Cooperare Economică a Mării Negre.
În această perioadă, statele membre ale Organizației s-au
confruntat cu aceleași probleme regionale, dar care s-au derulat în contextul
diferitor conjuncturi la nivel local.
confruntat cu aceleași probleme regionale, dar care s-au derulat în contextul
diferitor conjuncturi la nivel local.
Ca și celelalte state membre OCEMN, Republica Moldova a
trecut prin mai multe metamorfoze. Am cunoscut perioade de avânt, dar și
perioade de criză economică, criză politică și instituțională. Și astăzi
Republica Moldova, ca și alte state membre ale OCMEN, trece printr-o perioadă
dificilă, dar absolut esențială pentru accelerarea reformelor, bunăstarea
cetățenilor săi și prosperitatea Regiunii Economice a Mării Negre.
trecut prin mai multe metamorfoze. Am cunoscut perioade de avânt, dar și
perioade de criză economică, criză politică și instituțională. Și astăzi
Republica Moldova, ca și alte state membre ale OCMEN, trece printr-o perioadă
dificilă, dar absolut esențială pentru accelerarea reformelor, bunăstarea
cetățenilor săi și prosperitatea Regiunii Economice a Mării Negre.
În prezent, Republica Moldova, este mult mai integrată în
circuitul logistic al regiunii decât acum 23 de ani. Astăzi, Republica Moldova
este antrenată într-un proces amplu de reabilitare a infrastructurii rutiere
naționale, parte integrantă a mai multor coridoare de importanță internațională
și regională. În Republica Moldova funcționează un port internațional de
mărfuri și pasageri, iar din 30 septembrie curent, s-a realizat interconectarea
feroviară, pe ecartament de tip larg, dintre Republica Moldova și România.
circuitul logistic al regiunii decât acum 23 de ani. Astăzi, Republica Moldova
este antrenată într-un proces amplu de reabilitare a infrastructurii rutiere
naționale, parte integrantă a mai multor coridoare de importanță internațională
și regională. În Republica Moldova funcționează un port internațional de
mărfuri și pasageri, iar din 30 septembrie curent, s-a realizat interconectarea
feroviară, pe ecartament de tip larg, dintre Republica Moldova și România.
În consecință, putem spune că în prezent, Republica
Moldova, contribuie la această organizație cu soluții logistice integrate și
intermodale, capabile să răspundă necesităților comerciale ale partenerilor din
regiune.
Moldova, contribuie la această organizație cu soluții logistice integrate și
intermodale, capabile să răspundă necesităților comerciale ale partenerilor din
regiune.
În cei 23 de la înființarea organizației, progrese
semnificative au înregistrat toate statele membre, cu toate acestea, s-au
înmulțit și provocările la care trebuie să venim cu soluții logistice
inteligente, ecologice și eficiente.
semnificative au înregistrat toate statele membre, cu toate acestea, s-au
înmulțit și provocările la care trebuie să venim cu soluții logistice
inteligente, ecologice și eficiente.
De capacitatea noastră de a răspunde la aceste provocări
depinde reușita statelor noastre și a întregii regiuni a Mării Negre.
depinde reușita statelor noastre și a întregii regiuni a Mării Negre.
Domnul Ministru Iulian Matache m-a ajutat să înțeleg că
atunci când este suficientă voință, chiar și cele mai îndrăznețe idei pot fi realizate.
Pentru Republica Moldova este foarte importantă construcția podurilor peste Prut,
din regiunile Iași-Ungheni și Giurgiulești-Galați, începând cu anul viitor, dar
și construcția Autostrăzii Inelare la Marea
Neagră, care
va face conexiunea dintre Est și Vest prin autostrada Târgu-Mureș-Iași -
Ungheni- Chișinău-Odesa.
atunci când este suficientă voință, chiar și cele mai îndrăznețe idei pot fi realizate.
Pentru Republica Moldova este foarte importantă construcția podurilor peste Prut,
din regiunile Iași-Ungheni și Giurgiulești-Galați, începând cu anul viitor, dar
și construcția Autostrăzii Inelare la Marea
Neagră, care
va face conexiunea dintre Est și Vest prin autostrada Târgu-Mureș-Iași -
Ungheni- Chișinău-Odesa.
În contextul celor enunțate, mă adresez Dvs. domnilor
Miniștri, haideți să construim: poduri între statele noastre, să reabilităm
infrastructura rutieră care ne leagă, să restabilim conexiunile feroviare și să
le intensificăm pe cele maritime, or, anume acestea sunt acțiunile pe care le
așteaptă de la noi agenții economici, acestea sunt acțiunile pe care le
așteaptă cetățenii noștri, acesta trebuie să fie și răspunsul nostru
consolidat!
Miniștri, haideți să construim: poduri între statele noastre, să reabilităm
infrastructura rutieră care ne leagă, să restabilim conexiunile feroviare și să
le intensificăm pe cele maritime, or, anume acestea sunt acțiunile pe care le
așteaptă de la noi agenții economici, acestea sunt acțiunile pe care le
așteaptă cetățenii noștri, acesta trebuie să fie și răspunsul nostru
consolidat!
Așa să ne ajute Dumnezeu!