Președintele PL, Mihai Ghimpu a cerut astăzi în parlament crearea unei comisii de anchetă ce ar examina corectitudinea privatizării Companiei AIR MOLDOVA. Cererea a venit ca urmare a faptului că în comisia de resort au avut loc audieri la solicitarea liberalei, Alina Zotea, dar ele au fost insuficiente.
Președintele comisiei, Ștefan Creangă, a afirmat că au obligat ministerul economiei să publice toate documentele ce țin de privatizarea Companiei, ceea ce este insuficient. Birocrații de aici vor spune ulterior că ele sunt publicate pe site și că nu comentează. Sau jurnaliștii să trimită întrebările ca să fie luați la ochi și sancționați pentru ”curiozitate.”
Punându-se la vot, propunerea nu a întrunit numărul necesar de voturi. În consecință, Mihai Ghimpu a ținut o conferință de presă la care a arătat, negru pe alb, în detalii, că AIR MOLDOVA a fost privatizată ilegal, la indicația guvernanților. Ei au jefuit cetățenii ca și în cazul concesionării de către Shor a Aeroportului Internațional Chișinău.
Liderul PL a adus un simplu exemplu. Deși au promis că vor elimina din prețul biletului cei 9 euro, lucrul acesta nu s-a făcut. Pasagerii și acum achită cheltuielile pentru pretinsa modernizare a gării aeriene.
Fruntașul liberal le-a propus celor prezenți să efectueze un simplu calcul – să înmulțească 9 euro cu două milioane de pasageri care zboară anual din aeroport ca să obțină o cifră astronomică pentru R.M. coruptă și sărăcită.
Situația este trasă la indigo și în cazul Companiei. Defalcarea în buget a unei sume de doar 50 de milioane de lei în urma privatizării este o bătaie de joc.
Ghimpu a precizat că principalul obiectiv aerian al R.M. avea în 2016 un profit de 8,5 milioane lei, dar după ce am fost arestat eu ca ministru, Compania a început să fie falimentată.
Îi dau dreptate dlui Ghimpu care a afirmat că s-a recurs la aceste acțiuni pentru a delapida avutul poporului și a-l pune în propriul buzunar. El a zis că este strigător la ceruri faptul că, după profitul înregistrat, Compania a raportat datorii de 1 miliard 283 de milioane lei.
”Când se privatizează un obiectiv de importanță strategică, el este vândut separat, e pregătit un an de zile.” În cazul dat, însă, s-a spus din interese meschine de a obține profitul scontat, că el este nerentabil, că este la pământ. Liberalii au propus ca AIR MOLDOVA să fie supusă unui audit internațional, oferta să vină de la o organizație solidă, cu nume în lume. Nici n-au vrut să audă. Interesul lor a fost unul de un cinism fără seamăn față de popor.
Despre ce fel de privatizare modernă se poate vorbi însă în situația în care două persoane care au pe cont 500 de mii de lei vor recupera pierderile în patru luni, vor deschide linii de zbor noi, inclusiv spre SUA, Canada în alte state ale lumii. Se știe și de unde vor lua bani pentru a le procura, dar în vreo sută de ani. Ne vor introduce cheltuielile în bilet așa ca odinioară.
E inexplicabilă graba factorilor ministeriali. Ei au fost mânați cu febrilitate de cel cu interesul. S-ar putea să nu mai rămână la putere după 24 februarie 2019.
Prin urmare, anunțul a fost publicat numai în română. Nici vorbă despre traducerea lui și a caietului de sarcini în limba engleză.
La privatizare a participat doar un agent economic, cu probleme în țara de unde provine. Nu se putea ca privatizarea să fi fost efectuată în doar 39 de zile, fără a informa poporul despre modul în care decurge procesul.
” Cine sunt ei? ” a întrebat Ghimpu. Și tot el a răspuns:”Vom afla mai târziu.”
Numele lor, de fapt, sunt cunoscute. Ei acum se gândesc cum ar putea pune mâna pe calea ferată moldovenească, cum ar putea concesiona gările auto, ultimele de asemenea fiind profitabile.
Ghimpu a spus ce ne salvează. Numai Unirea, care trebuie să devină interesul național primordial al românilor basarabeni. Altfel, va fi imposibil să scăpăm de această gașcă de profitori care umblă cu slogane deșarte despre modernizarea unui stat captiv – R.Moldova.